POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
SKLEPU INTERNETOWEGO
UBRA
https://ubra.pl/
I. Informacje ogólne
1. Niniejszy dokument określa zasady prywatności w Sklepie internetowym
https://ubra.pl/ (dalej jako „Sklep Internetowy”). Właścicielem Sklepu Internetowego
i jednocześnie administratorem danych jest Radosław Petrykowski prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą UBRA RADOSŁAW PETRYKOWSKI z siedzibą
w Ełku (19-300), ul. SŁOWACKIEGO 11 LOK.10U, wpisana do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra
Przedsiębiorczości i Technologii, NIP: 8481539365, REGON: 280012983, zwana
dalej Ubra.pl.
2. Dane osobowe zbierane przez Administratora są przetwarzane na podstawie
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO).
3. Administrator dokłada szczególnych starań w celu ochrony prywatności i informacji
mu przekazanych, a dotyczących Klientów Sklepu Internetowego. Administrator z
należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne, w tym o
charakterze programistycznym i organizacyjnym, zapewniające ochronę
przetwarzanych danych, w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem
osobom nieupoważnionym, ujawnieniem, utraceniem i zniszczeniem, nieuprawnioną
modyfikacją, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących
przepisów prawa.
4. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z zasadami z art. 5 (RODO).
Dane osobowe będą:
a) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby,
której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”);
b) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i
nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami; dalsze przetwarzanie
do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych
lub historycznych lub do celów statystycznych nie jest uznawane w myśl art.
89 ust. 1 RODO za niezgodne z pierwotnymi celami („ograniczenie celu”);
c) adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w
których są przetwarzane („minimalizacja danych”);
d) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane („prawidłowość”);
e) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane
dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których
dane te są przetwarzane; dane osobowe można przechowywać przez okres
dłuższy, o ile będą one przetwarzane wyłącznie do celów archiwalnych w
interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do
celów statystycznych na mocy art. 89 ust. 1 RODO, z zastrzeżeniem że
wdrożone zostaną odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wymagane
na mocy niniejszego rozporządzenia w celu ochrony praw i wolności osób,
których dane dotyczą („ograniczenie przechowywania”);
f) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych
osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem
przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za
pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych
(„integralność i poufność”).
II. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
1. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych wynikają z przepisów RODO
(Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE - ogólnego rozporządzenia o ochronie danych). Kiedy
informujemy o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie:
a) art.6 pkt 1 lit. a) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe na
podstawie otrzymanej zgody,
b) art.6 pkt 1 lit. b) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe, ponieważ
są one niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed jej
zawarciem, na otrzymane żądanie,
c) art.6 pkt 1 lit. c) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu
wypełnienia obowiązku prawnego,
d) art.6 pkt 1 lit. f) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu
wykonania prawnie uzasadnionych interesów.
III. Rodzaj przetwarzanych danych, cele przetwarzania danych osobowych
1. Zapewniamy, że gromadzenie i wykorzystywanie Twoich danych osobowych jest
zgodne z prawem.
2. Ubra.pl zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych
prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób
fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące
osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące we
własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zwanych dalej łącznie
Klientami.
3. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
a) rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia indywidualnego
konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania
umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy
sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży
(art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu wykonania umowy,
której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa
prawna - zgoda osoby, której dane dotyczą na wykonanie umowy o
świadczenie usługi Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4. W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:
a) adres e-mail;
b) dane adresowe:
a. kod pocztowy i miejscowość;
b. kraj (państwo);
c. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.
c) imię i nazwisko;
d) numer telefonu.
5. Podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym Klient samodzielnie ustala
indywidualne hasło dostępu do swojego konta. Klient może zmienić hasło, w
późniejszym czasie, na zasadach opisanych w §5.
6. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje
następujące dane:
a) adres e-mail;
b) dane adresowe:
a. kod pocztowy i miejscowość;
b. kraj (państwo);
c. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.
c) imię i nazwisko;
d) numer telefonu.
7. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo poszerzony
o:
a) firmę Przedsiębiorcy;
b) numer NIP.
8. W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie swój adres e-
mail.
9. Podczas korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą być pobierane dodatkowe
informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub
zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas
dostępu, typ systemu operacyjnego.
10. Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o
linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach,
podejmowanych w naszym Sklepie Internetowym. Podstawa prawna - prawnie
uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z
usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
11. W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre
dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności w
Sklepie Internetowym takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług,
jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane
niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej
szkody. Podstawa prawna - prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed
roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
12. Przekazanie danych osobowych do Ubra.pl jest dobrowolne, w związku z
zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za pośrednictwem
Strony Internetowej Sklepu, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w
formularzach danych w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie
Konta Klienta, zaś w przypadku składania zamówienia bez Rejestracji Konta Klienta
uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia Klienta.
IV. Okres przetwarzania danych osobowych
1. Dane przetwarzane w celu wykonania umowy są przechowywane przez okres
niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej
Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.
2. Dane przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów prawa są
przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi
Administratorowi np. przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu
przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią
inaczej).
3. Dane przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
Administratora będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego
interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres
przedawnienia roszczeń.
4. Dane osobowe przetwarzane w celach objętych oświadczeniem zgody będą
przetwarzane do czasu odwołania zgody.
V. Komu udostępniane lub powierzane są dane osobowe
1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Ubra.pl
przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są
dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają
poleceniom Ubra.pl co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty
przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania
(administratorzy).
a) Podmioty przetwarzające. Ubra.pl korzysta z dostawców, którzy przetwarzają
dane osobowe wyłącznie na polecenie Ubra.pl. Należą do nich m.in. dostawcy
świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do
marketingu, systemy do analizy ruchu w Sklepie Internetowym, systemy do
analizy skuteczności kampanii marketingowych;
b) Administratorzy. Ubra.pl korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie
na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych
Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz bankowe.
2. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym dane osobowe mogą być
przekazywane firmie kurierskiej, w celu dostarczenia zamówionych towarów.
3. W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system Przelewy24, jego dane
osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce
PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do
Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887,
Regon 301345068, a w przypadku PayPal -firmie PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie,
S.C.A. z siedzibą w Luksemburgu.
4. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej
obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Sklepu Internetowego do
preferencji Klientów, a także administrowania Sklepem Internetowym.
5. W przypadku, gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter)
na jego adres e-mail Ubra.pl będzie wysyłać wiadomości elektroniczne zawierające
informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych w Sklepie
Internetowym.
6. W przypadku skierowania żądania Ubra.pl udostępnia dane osobowe uprawnionym
organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury,
Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
7. Nasza strona używa mechanizmów analizy usług sieciowych Google Inc. (”Google
Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA “): Google
Analytics 4, Google Double Click and Google Tag Manager. Google Analytics 4,
Google Double Click and Google Tag Manager używają plików cookies, które
umożliwiają analizę sposobu korzystania ze stron internetowych. Informacje zbieranie
przez pliki cookies są przekazywane na serwery Google znajdujące się w USA i
archiwizowane.
8. Twoje dane osobowe są co do zasady przetwarzane w ramach Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (dalej: „EOG”). Jednak w związku ze współpracą Administratora z
podmiotami trzecimi w zakresie działalności Sklepu Internetowego, Twoje dane
osobowe mogą być przekazywane do państwa spoza EOG, w którym podmiot
współpracujący z Administratorem utrzymuje narzędzia służące do przetwarzania
danych osobowych przy współpracy z Administratorem. W przypadku takiego
przekazania danych, będzie ono następowało tylko w niezbędnym zakresie,
związanym ze świadczeniem usług przez te podmioty na rzecz Administratora.
9. W przypadku przekazywania danych osobowych do podmiotów mających siedzibę
poza EOG, Administrator zapewnia stosowanie wymogów określonych w rozdziale 5
RODO, w tym zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń przekazania w postaci
standardowych klauzul umownych przyjętych na mocy decyzji Komisji Europejskiej.
Możesz uzyskać kopię zabezpieczeń danych osobowych przekazywanych poza EOG,
kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail
10. Media społecznościowe. Posiadamy profile w mediach społecznościowych (Facebook
[Meta], Instagram [Meta]. Dane osobowe są lub mogą być przetwarzane w celu
realizacji procesu prowadzenia profili w tych serwisach, w tym fanpage’y, zgodnie z
regulaminami obowiązującymi w tych serwisach i na warunkach określonych przez
administratorów tych serwisów, tj.: a) w celu prowadzenia działań marketingowych i
analitycznych– art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; b) w celach statystycznych oraz
reklamowych realizowanych za pośrednictwem narzędzi dostarczanych przez
aplikacje poszczególnych serwisów społecznościowych. Podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych w tych celach jest niezbędność dla celów
wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administrator polegającego na
realizowaniu marketingu własnego oraz dbania o wizerunek – art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO.
11. Współadministrowanie danymi osobowymi w ramach portali społecznościowych:
Administrator jako właściciel Fanpage’a jest współadministratorem danych
osobowych w stosunku do danych osobowych zbieranych w celach statystycznych lub
reklamowych w przypadku- Facebook, Instagram: wraz z Meta Platforms Ireland
Limited w Irlandii, Serpentine Avenue, Block J, Dublin 4, Irlandia (Meta)
Zasady przetwarzania danych osobowych na Facebook przez Meta są dostępne na
stronie https://www.facebook.com/privacy/explanation.
Zasady przetwarzania danych osobowych na Instagram przez Meta są dostępne na
stronie https://help.instagram.com/ .
Informacje dotyczące wzajemnych uzgodnień pomiędzy administratorami są dostępne
na stronie https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum .
VI. Twoje prawa w ochronie danych osobowych
1. Prawo do cofnięcia zgody - podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Ubra.pl.
b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Ubra.pl zgodnie z
prawem przed jej cofnięciem.
d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych
konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub
funkcjonalności, które zgodnie z prawem Ubra.pl może świadczyć jedynie za zgodą.
2. Prawo dostępu do danych - podstawa prawna: art. 15 RODO.
a) Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane
osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:
a. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
b. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych
danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych,
planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego
okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o
prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi
do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu
decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z
przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
c. uzyskać kopię swoich danych osobowych.
3. Prawo do sprostowania danych - podstawa prawna: art. 16 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania
dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem
celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego
oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z §6 Polityki
Prywatności.
4. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - podstawa prawna: art.
17 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych
osobowych.
b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
w których były przetwarzane;
b. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były
przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach
marketingowych;
d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego,
któremu Ubra.pl podlega;
f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług
społeczeństwa informacyjnego.
c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu
lub wycofaniem zgody, Ubra.pl może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w
jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak
również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na
mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Ubra.pl.
Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres
e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń
związanych z korzystaniem z usług Ubra.pl, czy też dodatkowo adresu
zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane
zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z
zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 18 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych.
Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z
określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z
przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Ubra.pl nie będzie też wysyłał żadnych
komunikatów, w tym marketingowych.
b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w
następujących przypadkach:
a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas
Ubra.pl ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości
danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia
danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały
zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń;
d. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas
ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na
szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad
interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.
6. Prawo do przenoszenia danych - podstawa prawna: art. 20 RODO.
a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi,
a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych
osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez
Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie
możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci
pliku w formacie csv, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do
odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego
administratora danych osobowych.
7. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 21 RODO.
a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych
z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym
profilowania, jeżeli Ubra.pl przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony
interes, np. marketing produktów i usług Ubra.pl, prowadzenie statystyki korzystania z
poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze
Sklepu Internetowego, a także badanie satysfakcji.
b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów
marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta
na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.
c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Ubra.pl nie będzie miał innej podstawy
prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte,
wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.
8. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych
praw, Ubra.pl spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później
jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na
skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Ubra.pl nie będzie mógł spełnić
żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując
Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym
przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
9. Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące
przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
10. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
RODO, masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22
531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: [email protected].
VII. Zarządzanie bezpieczeństwem – hasło
1. Ubra.pl zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania
danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta w Serwisie. Ubra.pl
stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych światowych firm w
zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.
2. W przypadku, gdy Klient posiadający konto w Sklepie utracił w jakikolwiek sposób
hasło dostępu Sklep Internetowy umożliwia wygenerowanie nowego hasła. Ubra.pl
nie wysyła przypomnienia hasła. Hasło jest przechowywane w bazie danych w formie
zaszyfrowanej, w sposób uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania
nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie
pamiętasz hasła”, podanym przy formularzu logowania do konta w Sklepie
Internetowym. Nowe hasło zostanie automatycznie wysłane na adres poczty
elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu
konta.
3. Ubra.pl nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji elektronicznej
z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do
konta Klienta.
VIII. Naruszenie ochrony danych osobowych
1. W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, Administrator bez zbędnej
zwłoki, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia – zgłasza je
organowi nadzorczemu –(Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych), chyba że
jest mało prawdopodobne, by naruszenie to skutkowało ryzykiem naruszenia praw lub
wolności osób fizycznych. Do zgłoszenia przekazanego organowi nadzorczemu po
upływie 72 godzin, Administrator dołącza wyjaśnienie przyczyn opóźnienia. Jeżeli
naruszenie ochrony danych osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenia
praw lub wolności osób fizycznych, Administrator bez zbędnej zwłoki zawiadamia
osobę, której dane dotyczą, o takim naruszeniu.
POLITYKA COOKIES
1. Administrator używa plików cookies.
2. Pliki Cookie to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane
w urządzeniach Użytkowników i przeznaczone do korzystania ze stron internetowych.
3. Stosowane przez Administratora pliki „cookies” są bezpieczne dla urządzeń
Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń
Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub
oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie
wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować Usługi indywidualnie każdemu
Użytkownika. Pliki „cookies” zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą,
czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.
4. Z uwagi na cel gromadzenia wyróżniamy następujące Pliki cookies:
a) niezbędne: konieczne do prawidłowego funkcjonowania serwisu – pliki
przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1
lit. f RODO);
b) statystyczne: pozwalają one badać ruch na stronie internetowej, poznawać
preferencje naszych użytkowników, analizować ich zachowanie w serwisie
oraz umożliwiają interakcje z zewnętrznymi sieciami i platformami – pliki
przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a
RODO);
c) marketingowe: pozwalają na dostosowanie wyświetlanych reklam i treści do
preferencji naszych użytkowników oraz prowadzić spersonalizowane
kampanie marketingowego – pliki przetwarzane w oparciu o dobrowolną
zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
5. Pod względem czasu ich ważności, rozróżniamy dwie kategorie plików cookies:
a) pliki sesyjne – istniejące do końca danej sesji,
b) pliki trwałe – istniejące po ukończeniu sesji.
6. Pod względem rozróżnienia podmiotu administrującego plikami cookies,
wyodrębniamy:
a) nasze pliki cookies,
b) pliki cookies podmiotów trzecich.
7. Pliki „cookies” mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć
Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Klient korzysta ze
Sklepu Internetowego. W tym celu mogą zostać zachowane informacje o ścieżce
nawigacji Klienta lub czasie pozostawania na danej stronie.
8. W zakresie informacji o preferencjach Klienta gromadzonych przez sieć reklamową
Google Klient może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików „cookies”
przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.
9. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące
plików „cookies”, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu
przez pliki „cookies” do urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa
w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki
internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione
w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies”
w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym
zamieszczeniu na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i
sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania
(przeglądarki internetowej).
10. Aby dowiedzieć się, jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w
Twojej przeglądarce, możesz skorzystać z pliku pomocy Twojej przeglądarki. Z
informacjami na ten temat możesz zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce.
Ponadto odpowiednie wskazówki znajdziesz na następujących podstronach, w
zależności od przeglądarki, której używasz:
a) przeglądarka Internet Explorer;
b) przeglądarka Microsoft EDGE;
c) przeglądarka Mozilla Firefox;
d) przeglądarka Chrome;
e) przeglądarka Safari;
f) przeglądarka Opera.
11. Serwis zbiera również Pliki Cookies zewnętrzne, tzw. third part cookie, które
pochodzą z serwerów zewnętrznych.
12. Korzystamy z usług: Google Analytics 4, Google Double Click and Google Tag
Manager, Facebook.
13. Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre
funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
Administrator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej polityki prywatności z
cookies.