REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
UBRA
https://ubra.pl/
I. Oznaczenie Sprzedawcy:
Sprzedawcą jest RADOSŁAW PETRYKOWSKI prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą UBRA RADOSŁAW PETRYKOWSKI wpisany do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej
Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający:
adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Słowackiego 11/U10,
19 - 300 Ełk, NIP 8481539365, REGON 280012983, adres poczty elektronicznej:
[email protected] (dalej jako: „Sprzedawca”).
Dane kontaktowe:
adres do korespondencji: ul. Słowackiego 11/U10, 19 - 300 Ełk;
adres poczty elektronicznej: [email protected] ;
numer telefonu kontaktowego: 574481161, 574003268.
ADRES DO WYSYŁEK REKLAMACJI I ZWROTÓW
UBRA online store
UBRA Radosław Petrykowski
ul. Targowa 2 , 19-300 Ełk
tel: +48 570 580 137 lub +48 574 003 268
II. Definicje
1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy;
b) Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie
dokonywania Dostawy Produktów.
c) Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie
Konta.
d) Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów
do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu
dostawy i płatności.
e) Klient – podmiot dokonujący zakupu Produktu za pośrednictwem Sklepu
Internetowego, zawierający Umowę Sprzedaży lub korzystający z Usługi
Elektronicznej zgodnie z Regulaminem, który jest osobą fizyczną posiadająca
pełną zdolność do czynności prawnych, osobą prawna albo jednostką
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną;
f) Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
g) Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
h) Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą
którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu
Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i powiązanego
z nim Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie
Internetowym.
i) Koszyk – Usługa Elektroniczna udostępniana Klientowi w ramach Sklepu
Internetowego, w szczególności umożliwiająca łatwe złożenie Zamówienia na
wybraną ilość Produktów, prezentowanie podsumowania Ceny poszczególnych
Produktów oraz łącznej Ceny za wszystkie Produkty, a także łączną wartość
Zamówienia.
j) Newsletter – usługa elektroniczna polegająca na możliwości otrzymywania od
Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na
podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać
prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w
formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia;
k) Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
l) Przedsiębiorca – Klient, niebędący Konsumentem, który zawiera Umowę
Sprzedaży lub Umowę o Świadczenie Usług ze Sprzedawcą w celu związanym
bezpośrednio lub pośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub
zawodową.
m) Regulamin – niniejszy dokument.
n) Sprzedawca – RADOSŁAW PETRYKOWSKI prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą UBRA RADOSŁAW PETRYKOWSKI wpisany do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej
Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki,
posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul.
Słowackiego 11/U10, 19 - 300 Ełk, NIP 8481539365, REGON 280012983,
[email protected], numer telefonu kontaktowego: 574481161, 574003268.
o) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między
Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
p) Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą
elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną.
q) Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na: -wytwarzanie,
przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; -
wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub
wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi; - inne formy
interakcji za pomocą danych.
r) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta.
s) Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
t) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia
Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków
porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa
ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego
zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
III. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą
elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego
https://ubra.pl/ .
2. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej
https://ubra.pl/ w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie
jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
3. Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym
Regulaminem i jego pełna akceptacja.
4. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin
oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem
terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy
obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez
system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient minimalnych wymagań
technicznych: komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do sieci Internet,
dostępem do poczty elektronicznej, przeglądarką Firefox, Chrome, Safari, Internet
Explorer, Edge, Opera, włączeniem w przeglądarce internetowej obsługi plików
cookies oraz JavaScript
6. Zalecane wymagania techniczne do współpracy z systemem teleinformatycznym
obejmują: komputer z dostępem do Internetu, do poczty elektronicznej, przeglądarkę
internetową: Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 93
lub nowszej, Edge w wersji 94 lub nowszej, Google Chrome w wersji 94 lub nowszej,
Safari w wersji 14 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i plików cookies.
Zalecana rozdzielczość monitora to 1280 × 720 pikseli.
7. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i
modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni
stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta
z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
8. Klient zobowiązany jest do:
a) podawania przy formularzu rejestracji i zamówienia w ramach Sklepu
Internetowego wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych
danych, jak również ich niezwłocznego aktualizowania.
b) korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający
funkcjonowania Sprzedawcy, Sklepu Internetowego i innych Klientów.
c) niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
d) korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z
przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu.
IV. Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Usługi są świadczone przez Sprzedawcę nieodpłatnie, 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu.
2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje
Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
3. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
a) Konto użytkownika i prowadzenie Konta
b) Formularz kontaktowy;
c) Newsletter;
d) Poleć znajomemu;
e) Zamieszczanie opinii (rozdział XII).
f) Koszyk
g) Składanie zamówienia oraz zawieranie Umów Sprzedaży, na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie;
4. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej
Rejestracji.
5. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
6. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony
przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz
rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji
znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala
indywidualne Hasło.
7. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania
się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w
formularzu.
8. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w
formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą
zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta
Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania
zmian podanych podczas Rejestracji danych.
9. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza
umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.
10. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili
i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
11. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres
poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Po przesłaniu
wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą
elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym link
aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą
aktywacji linku przez Klienta zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą
elektroniczną usługi Newsletter.
12. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty
elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych
produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez
Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji. Za zapisanie się do
newslettera Klient otrzymuje kupon rabatowy, który nie uwzględnia produktów
przecenionych.
13. Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności:
informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz
informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.
14. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera przez
wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej
wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za
pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
15. Usługa nieodpłatna Poleć znajomemu polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę
Klientom wysłanie przez tych Klientów do znajomego, wiadomości elektronicznej
dotyczącej wybranego przez nich Produktu. Klient przed wysłaniem wiadomości
określa Produkt mający być przedmiotem polecenia, a następnie poprzez funkcję
"Poleć znajomemu" wypełnia formularz podając swój adres e-mail oraz adres e-mail
osoby znajomej, której chce polecić wybrany Produkt. Klient nie może
wykorzystywać przedmiotowej usługi w innym celu niż polecenie wybranego
Produktu. Klient nie otrzymuje wynagrodzenia lub innego typu korzyści za
korzystanie z przedmiotowej usługi.
16. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Poleć znajomemu, możliwa jest w każdej chwili i
polega na zaprzestaniu wysyłania poleceń wybranych Produktów znajomym Klienta.
17. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych
Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a
także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest
uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez
Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi.
Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych
przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę
zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca
zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych
drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
18. Koszyk to usługa elektroniczna, która rozpoczyna się z momentem dodania przez
Klienta pierwszego Produktu do Koszyka. Koszyk ma charakter jednorazowy, jest
świadczony nieodpłatnie oraz ulega zakończeniu z chwilą złożenia lub zaprzestania
składania Zamówienia przez Klienta. W zależności od dostępnych funkcjonalności
Koszyk może zapamiętywać informacje o Produktach wybranych przez Klienta
również po zakończeniu sesji przeglądarki, ale nie zapewnia dostępności produktów.
19. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia
Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą
złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Klienta.
20. Umowa o świadczenie usługi polegającej na umożliwieniu Klientom wystawiania
opinii w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z
chwilą wystawienia Opinii albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania opiniowania
przez Klienta.
21. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji,
których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu.
Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej
promocji nie stanowi inaczej.
22. Klient może składać reklamacje związane ze świadczeniem usługi elektronicznej za
pośrednictwem Sklepu Internetowego wysyłając wiadomość e-mail na adres:
[email protected] lub pisemnie na adres: UBRA Radosław Petrykowski, ul.
Targowa 2, 19-300 Ełk. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.
23. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług.
Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o Świadczenie Usług składane przez Klienta
może zostać złożone w szczególności przez przesłanie jego treści np. pisemnie na
adres UBRA Radosław Petrykowski, ul. Targowa 2, 19-300 Ełk, w formie wiadomości
e-mail: [email protected] .
24. Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług z następujących
ważnych przyczyn:
a) sposób korzystania z Usług Elektronicznych jest sprzeczny z regulaminem oraz
zasadami i celem funkcjonowania Sklepu Internetowego;
b) działalność Klienta jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi,
nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa
osób trzecich;
c) Klient dostarcza treści o charakterze bezprawnym lub narusza postanowienia pkt III
ust. 8 Regulaminu;
25. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o Świadczenie Usług składane przez
Sprzedawcę zostanie przesłane na podany przez Klienta adres e-mail.
26. Termin wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług dla każdej ze stron wynosi 14
dni. Wypowiedzenie Umowy o Świadczenie Usług przez którąkolwiek ze stron jest
równoznaczne z usunięciem Konta.
27. Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta przez którąkolwiek ze Stron, jak
również rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta za zgodą obu Stron nie ma
wpływu na prawa nabyte przez Strony przed jej rozwiązaniem.
V. Zamówienia/ Umowa sprzedaży
1. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności
ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od
wad fizycznych i prawnych.
3. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień, za pośrednictwem sklepu internetowego
24h/7 dni, mailowo i telefonicznie.
4. Składanie Zamówienia możliwe jest przez Klientów Sklepu Internetowego, którzy
prawidłowo wypełnili Formularz Rejestracji znajdujący się na stronie Sklepu
Internetowego. Składanie Zamówienia możliwe jest także bez formularza
rejestracyjnego. W przypadku braku konta użytkownika Klient musi wypełnić osobny
formularz zamówienia w zakresie danych, niezbędnych do zawarcia umowy
sprzedaży. W formularzu zamówienia należy wskazać takie dane jak imię i nazwisko
oraz adres Klienta, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej (adres e-mail)
Klienta. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu,
kompletuje zamówienie wybierając Produkt, którym jest zainteresowany. Dodanie
Produktu do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA"
pod danym Produktem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po
skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy
oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do
Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „KUPUJĘ I
PŁACĘ”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest
informowany o łącznej cenie za wybrany Produkt i Dostawę, jak też o wszystkich
dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową
sprzedaży.
5. W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na
stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy
przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży
Produktów, będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci
elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia,
które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej
otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
6. Klient składający zamówienie za pośrednictwem telefonu, wykorzystuje do tego
numer telefoniczny podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu.
Podczas rozmowy telefonicznej Klient wskazuje Sprzedawcy nazwę Produktu spośród
Produktów znajdujących się na Stronie Internetowej Sklepu, ilość Produktów, jaką
chciałby zamówić oraz określa sposób i adres Dostawy oraz formę płatności, a także
wskazuje, wedle wyboru, swój adres poczty elektronicznej albo adres
korespondencyjny w celu potwierdzenia przez Sprzedawcę treści proponowanej
umowy oraz potwierdzenia zamówienia – w razie gdyby doszło do zawarcia Umowy
sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą. Każdorazowo podczas rozmowy
telefonicznej, Sprzedawca informuje Klienta o cenie łącznej wybranych Towarów oraz
łącznym koszcie wybranego sposobu Dostawy, a także o wszystkich dodatkowych
kosztach jakie Klient zobowiązany byłby ponieść, gdyby doszło do zawarcia Umowy
sprzedaży.
7. Zamówienia telefoniczne oraz mailowe stanowią ofertę Klienta zawarcia Umowy
sprzedaży Produktów, będących przedmiotem Zamówienia. Po złożeniu zamówienia
Klient otrzymuje pierwszą wiadomość e-mail od Sprzedawcy zawierającą informacje
o treści zamówienia, warunkach umowy Sprzedaży, danych Klienta, wraz z
udostępnionym Regulaminem do akceptacji.
8. W celu zawarcia umowy Sprzedaży, Klient jest zobowiązany potwierdzić wolę jej
zawarcia w odpowiedzi na powyżej opisaną wiadomość Sprzedawcy wraz z
akceptacją udostępnionego Regulaminu. Następnie Sprzedawca prześle potwierdzenie
przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o
przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje
Umowa sprzedaży.
9. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub
pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia
adres.
10. Cała wartość zamówienia obejmuje cenę produktu i koszty wysyłki.
11. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
12. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach
określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy
Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu
świadczenia na rzecz Konsumenta.
VI. Płatności
1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią
ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych
kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o
których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu
zamówienia.
2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja
zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek
bankowy Sprzedawcy);
b) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją odbioru osobistego w
biurze Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta
niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia, zaś Produkt wydany zostanie w biurze Sprzedawcy, po wpłynięciu
środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
c) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany
przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja
zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji
z systemu Przelewy24 o dokonaniu płatności przez Klienta);
d) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayPal, obsługiwany przez
firmę PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. z siedzibą w Luksemburgu (w tym
przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez
Sprzedawcę informacji z systemu PayPal o dokonaniu płatności przez Klienta);
e) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym
przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia);
f) gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym – płatność w biurze
Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie dokonana
niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia, zaś Produkt wydany zostanie w biurze Sprzedawcy).
3. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z
zawartej Umowy sprzedaży w terminie 7 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę
przedpłaty.
4. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa
w VI. ust.3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na
dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o
dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po
bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W
wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności,
Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od
umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
5. Użytkownik dokonując płatności zostanie poinformowany bezpośrednio przed jej
dokonaniem o wysokości w jakiej płatność winna zostać dokonana, o możliwych
sposobach jej przeprowadzenia oraz o danych operatora realizującego płatności, jeżeli
w danej usłudze jest taka możliwość. Szczegółowy regulamin dokonywania płatności
za pośrednictwem operatorów realizujących płatności elektroniczne dostępny jest na
stronie internetowej danego operatora.
6. Dokonując płatności za pośrednictwem operatora płatności elektronicznej,
Użytkownik w celu dokonania zapłaty powinien postępować zgodnie z instrukcjami
podawanymi przez operatora płatności elektronicznych.
7. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy w
formie elektronicznej (lub innego rachunku dokumentującego sprzedaż w formie
elektronicznej).
VII. Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej.
2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Produkt będący przedmiotem Umowy
sprzedaży bez wad.
3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni
roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu
liczony jest w Dniach roboczych.
5. Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin
dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę
oraz czas doręczania Produktu przez przewoźnika.
6. Zamówione Produkty są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres
wskazany w formularzu zamówienia.
7. W dniu wysłania Produktu do Klienta (jeśli nie wybrano możliwości osobistego
odbioru Produktu) przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta
informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
8. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy
przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki
Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
9. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Produktu. Odbioru można
dokonać w biurze Sprzedawcy w Dni Robocze, w godzinach otwarcia wskazanych na
Stronie Internetowej Sklepu, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu
odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
10. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem
Dostawy fakturę VAT obejmującą dostarczane Produkty.
11. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym
przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi
awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym
Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Produktu do
Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą
elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt
Dostawy.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni
odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia
Produktu w posiadanie przez Konsumenta. Konsument może odstąpić od Umowy
sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może
zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres Sprzedawcy [email protected] . Oświadczenie można
złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
4. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić
mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Produktu do
Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Produktu lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia
Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Sprzedawcy wskazany
poniżej przed upływem tego terminu.
UBRA online store
ul. Targowa 2, 19-300 Ełk
tel: +48 570 580 137 lub +48 574 003 268
8. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie
koszty zwrotu Produktu.
9. Jeśli ze względu na swój charakter Produkt nie może zostać w zwykłym trybie
odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na
Stronie Internetowej Sklepu.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu
Konsumentem w odniesieniu do umów, w których Produktem jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu.
13. Postanowienia dotyczące konsumenta określone w niniejszym paragrafie stosuje się
do umów zawartych od tego dnia również do Klientów będących osobami fizycznymi
zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z
treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego. Aby
ustalić czy taki klient ma w określonych okolicznościach uprawnienia konsumenckie,
należy zweryfikować czy zawarta umowa ma charakter zawodowy na podstawie
wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
IX. Tryb reklamacyjny
1. W odniesieniu do umów sprzedaży stosuje się przepisy określone w ustawie o
Prawach Konsumenta (rozdział 5A).
2. Reklamacje należy złożyć na adres Sprzedawcy lub e-mail: [email protected] .
ADRES DO WYSYŁEK REKLAMACJI I ZWROTÓW
UBRA online store
UBRA Radosław Petrykowski
ul. Targowa 2, 19-300 Ełk
tel: +48 570 580 137 lub +48 574 003 268
3. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w
terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
4. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do
produktów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i
dostępność aktualizacji oraz przydatność do szczególnego celu, do którego jest
potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w
chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
5. Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi: nadawać się do celów,
do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem
obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w
odniesieniu do produktów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i
kompatybilność, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i których konsument może
rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne
zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby
działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
przedsiębiorca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł
o nim wiedzieć,
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z
zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało
złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu
umowy.
6. Produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi także być dostarczany z
opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może
rozsądnie oczekiwać oraz być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które
przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać
opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. Do produktów z elementami cyfrowymi
przepisy art. 43k ust. 3 i 4 oraz art. 43l ust. 4 Ustawy o Prawach konsumenta stosuje
się odpowiednio.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową o
których mowa powyżej, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy,
został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów
zgodności z umową określonych w ust.5 i 6 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie
zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
8. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub
wymiany. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili,
w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez
nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę produktu oraz
cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w
szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
Sprzedawca.
9. Konsument udostępnia Sprzedawcy produkt podlegający naprawie lub wymianie.
Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt. Konsument nie jest
zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został
wymieniony.
10. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2 Ustawy o Prawach Konsumenta;
b) sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową zgodnie z art.
43d ust. 4–6 Ustawy o Prawach Konsumenta;
c) brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że sprzedawca
próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
d) brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków
ochrony określonych w art. 43d Ustawy o Prawach Konsumenta;
e) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
11. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
jakiej wartość produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu
zgodnego z umową.
12. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa
obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
13. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca produkt Sprzedawcy
na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania.
14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu z umową
jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową jest istotny.
15. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący
w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności produktu do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
16. Domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową, który ujawnił się przed
upływem dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, istniał w chwili jego
dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można
pogodzić ze specyfiką produktu lub charakterem braku zgodności produktu z umową.
17. Postanowienia dotyczące konsumenta określone w niniejszym rozdziale stosuje się do
umów zawartych od tego dnia również do Klientów będących osobami fizycznymi
zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z
treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego. Aby
ustalić czy taki klient ma w określonych okolicznościach uprawnienia konsumenckie,
należy zweryfikować czy zawarta umowa ma charakter zawodowy na podstawie
wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
18. Sprzedawca stosuje się do przepisów rozdziału 5B Ustawy o Prawach Konsumenta w
zakresie dotyczącym umów o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.
Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w
czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być
krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi.
Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową
wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
X. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter
dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to
zgodę.
2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym
możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów , wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem
internetowym:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
3. Klient, będący Konsumentem, ma prawo do następujących przykładowych możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu
konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
4. Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z
dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma
ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie usług.
XI. Klauzula Force majeure (Siła wyższa)
1. Żadna ze stron nie może ponosić odpowiedzialności za niewykonanie któregokolwiek
ze swoich zobowiązań, jeśli takie niewykonanie zobowiązania jest spowodowane
nieprzewidywalnym zdarzeniem pozostającym poza jego kontrolą lub incydentem siły
wyższej, w tym między innymi wojną, epidemią, powodzią, pożarem, burzą, brakiem
surowców, strajkiem transportowym, strajkiem częściowym lub całkowitym, lub
blokadą. Strona, dotknięta takimi zdarzeniami, musi niezwłocznie powiadomić drugą
stronę, nie później niż 14 dni kalendarzowych po wystąpieniu wspomnianego
zdarzenia.
2. Strony zgadzają się, że wspólnie będą dążyć, aby jak najlepiej wypełnić zobowiązanie
podczas utrzymywania się takich zdarzeń.
3. Niniejsza klauzula nie ogranicza w żaden sposób uprawnień konsumenckich.
XII. Treści i opinie klientów
1. W zakresie zamieszczania treści oraz jego udostępniania Klient dokonuje
dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów
Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest
dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie
zasoby teleinformatyczne.
2. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym. Punkt
kontaktowy Sprzedawcy umożliwiający bezpośrednią komunikację na potrzeby
Rozporządzenia 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany
dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) to: adres poczty elektronicznej
[email protected]. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub
angielskim.
3. Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie
zakupowym lub przypisany do konta użytkownika.
4. Opinie o Produktach mogą być wystawiane tylko w stosunku do faktycznie
zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta
Sklepu internetowego, który rzeczywiście dokonał zakupu opiniowanego Produktu.
5. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu lub w zewnętrznym
serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Sprzedawca i do którego odsyła
na stronie Sklepu Internetowego.
6. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu
wystawienia opinii o Produkcie.
7. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę
umieszczonych przez niego opinii czy innych treści w ramach Strony Internetowej
Sklepu.
8. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innym podmiotom
nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich
Produktów ani nie udostępnia sponsorowanych opinii.
9. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta nielegalnych treści, które oznaczają
informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży
produktów nie są zgodne z prawem.
10. Sprzedawca informuje, że opinie zamieszczane przez Klientów nie są poddawane
automatycznej ocenie pod kątem niedozwolonych treści.
11. Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach korzystania z usług danych osobowych osób trzecich
oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem
zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
b) zamieszczania w ramach korzystania z usług treści o charakterze reklamowym
i/lub promocyjnym.
c) zamieszczania treści, które zawierają linki do innych stron internetowych;
d) zamieszczania treści, które dotyczą Produktów lub działań o charakterze
konkurencyjnym względem działalności Sprzedawcy;
e) zamieszczania treści, które nawołują do przemocy, nienawiści, dyskryminacji z
jakichkolwiek przyczyn, w tym na tle różnic płciowych, seksualnych,
narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych;
f) zamieszczania treści, które zawierają wulgaryzmy lub inne obraźliwe treści;
g) zamieszczania treści, które stanowią próbę oszustwa lub innej czynności zakazanej
prawem;
h) zamieszczania treści, które naruszają prawo autorskie lub cudze dobra osobiste;
i) zamieszczania treści, które naruszają inne przepisy prawa powszechnie
obowiązującego.
12. Klient oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności
przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio - utworów, przedmiotów
praw własności przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw
pokrewnych, które składają się na treści;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, danych osobowych, wizerunku
oraz informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny
oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Klientów oraz
Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania
nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o
prawie autorskim i prawach pokrewnych.
13. Sprzedawca w przypadku ustalenia, że opinia nie spełnia warunków określonych w
Regulaminie może podejmować działania moderujące tj. usunąć opinię lub odmówić
jej publikacji.
14. W przypadku uznania przez osobę trzecią (innego Klienta lub inną osobę lub
podmiot), że w danej opinii znajdują się treści nielegalne, osoba ta może dokonać
zgłoszenia do Sprzedawcy na adres poczty elektronicznej [email protected].
Zgłoszenie powinno zawierać:
a) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących
zgłoszenia;
b) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub
podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są
prawidłowe i kompletne.
c) uzasadnienie, dlaczego dana opinia stanowi nielegalną treść;
d) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji (np. informacje
umożliwiające identyfikację nielegalnych treści);
15. Sprzedawca przesyła zgłaszającemu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia, o ile został
wskazany adres poczty elektronicznej zgłaszającego.
16. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania i to w
sposób obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
17. Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu albo pozostawieniu opinii w Sklepie.
18. Sprzedawca niezwłocznie powiadamia (zgłaszającego oraz osobę, która zamieściła
zgłoszoną opinię) o swojej decyzji wraz z uzasadnieniem. Od decyzji służy odwołanie.
Sprzedawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
XIII. Ochrona danych osobowych
1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
2. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające
ochronę przetwarzanych danych osobowych.
3. Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce
„Polityka Prywatności” dostępnej na Stronie Internetowej.
XIV. Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi
Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego
wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta
będącego Przedsiębiorcą.
2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie,
zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
3. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej
Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a
korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z
Regulaminem.
4. Prawem właściwym dla umów z Klientami jest prawo polskie. Konwencja Narodów
Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzona w
Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. nie ma zastosowania.
5. Wybór prawa polskiego jako właściwego nie pozbawia klientów, będących
konsumentami, ochrony przewidzianej dla nich przez prawo właściwe dla ich miejsca
zwykłego pobytu w UE.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy
polskie.
7. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany
poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej termin ich
wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o
zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty
elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich
ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści
Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od
daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku
akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
05.04.2024
Załącznik nr 1
Standardowy formularz odstąpienia od umowy
(wypełnić i odesłać, tylko jeśli Państwo chcą odstąpić od umowy)
………………………………..
………………………………
……………………………….
……………………………….
Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od umowy sprzedaży następujących produktów
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Data zamówienia(*)/odebrania
……………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko / Nazwa / konsumenta(-ów) (*):
…………………………………………………………………………………………
Adres konsumenta(-ów):
………………………………………………………………………………………
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
………………………………………………………………………………..
*niepotrzebne skreślić